Kusinerna red xd

Hellu!

Idag har det vart rätt så fullt upp om man säger så! ^^ först så fick jag stiga upp runt 7-tiden då vi skulle ha jour. Mocka och allt dedär, ni vet? :)
& det tog oss ända till kl 8 till kl 10 och vid 10 så började en fixardag då vi fixade och målade och grejade så att det blir riktigt snyggt och så på annläggningen tills dom stora tävlingarna som går om två veckor, dom regionala och lokala ;) tyvärr så kunde inte jag vara med där för vi hann inte ta grönt kort innan dess och sista anmälningsdagen går ut på måndag xd så hann inte :P men jag får väl tävla i kalmar och på öland och så någon gång, när vi har transport, hehehe :D


Men Hanna och jag var då där för vi skulle mötas nånstans. Först så började vi att kratta överallt på gårdplanen osv, sen så plockade jag, hanna och mamma upp lite stenar där hästarna skulle gå till ridhuset, och det var riktigt jobbigt och det var extremt varmt även ifall man var utan kofta ^^ Och sen målade vi på staketet till paddocken. Allt blev jättefint. Sen målade dom andra vit färg på klubbstugan och föråndet osv. Sen målade dom vitt på hagstaketen som går intill grusvägen som leder till torsås ryttare :) Sen tror jag dom gjorde lite andra saker.
Jo föresten, jag och Hanna mockade Empans hage också, hehe! :P

Men det var rätt kul. var bara så tvungen att berätta bara för att det blev så fiiint efter! Sen åkte jag till min farmor och farfar för att äta där och mina småkusiner var också där. Och när vi ätit och det så åkte vi och red på Emps. Haha såg jättekul ut när dom red. Sen visade jag lite galopp och trav och hoppade lite hinder som stod framme i paddocken så att dom skulle få se för dom ville att jag skulle hoppa ;) hehe. En är bara 2 eller 3 år xd

Längtar till nästa vecka, och näst nästa vecka igen. Tänker inte säga vad som ska hända nästa vecka för det får jag inte för den personen men näst nästa vecka igen så är det PÅSKLOV! jiiippii! :D



sötnos! (L)



Kommentarer
Postat av: Fanny

Herre je sätter du upp dom små! Haha skötte hon sig då? Vilken vecka är det du har påsklov? Vi får ta en lite friserings omgång då du haha! X) Men det går väl att efteranmäla till tävlingen? Vilket datum ärr den? Tänkte på om jag kan vara "den vuxna med grönt kort" kolla upp det om det måste vara en förälder eller om det räcker med att man är "vuxen" för jag har ju grönt kort o om jag är hemma då så kan det ju funka om man får göra så. Men kolla det med din ridlärare så fort som möjligt ;D vore super kul ju om det kunde gå! =D

2011-04-16 @ 21:54:54
URL: http://sperlinge.blogspot.com
Postat av: Fanny

Såg nu att jag tyvärr inte är hemma då. Men kolla upp nån tävling som det är möjligt att åka på i mitten/slutet av maj så kan jag kanske följa med. Jag tror att det funkar om jag följer med som "vuxen med grönt kort" fast kolla det för säkerhetsskull. =P Vore jätte kul att följa med o titta! =D

2011-04-16 @ 22:06:09
URL: http://sperlinge.blogspot.com
Postat av: Fanny

Eller så tar vi det i sommar. Då är det ju mycket tävlingar o då har ni hunnit träna mer o blir farliga på banorna! =P

2011-04-16 @ 22:09:50
URL: http://sperlinge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0