Riding! :D

Det var ett heeelt fantastiskt väder nu är nere :) fast ja, det har det vart i några dagar, men det är härligt! :D



Skolan idag som vanligt och sen bara hem och sticka till stallet för att rida och pyssla med Emps. Ridningen idag gick superbra. Stod en kombination uppe i paddocken (hoppade inte). Men jag red lite slalom mellan dom i trav och sådär :) Gick bra bara lite stretig, för hon ville inte riktigt böja sig, var mer stel men det släppte efter ett tag.
Tränade galopp idag! Gick rättså bra. Red i ca 45 minuter! Men jag galopperade i en åttvolt mellan den där kompinationen. Hon ville först inte lyssna på min fattningar från början. Och i mitten av åttvolten var jag ju tvungen att sagta av för att göra en ny fattning. Hon ville först inte alls lyssna men sen gick det jääättebra och hon blev väldigt lydig ;)
Men hennes ena galopp var hon jättesvår att få fattning på. Hon bara slängtravade hela tiden och så fick man korta upp och göra en ny fattning och sådär. Men TILLSLUT så fungerade det också :D så jag slutade med den övningen när det gick som bäst då.
Sen travade jag av henne och hon gick fint i form! Med väldigt mycket skum i munnen, hihi! bra jobbat Emps :D

Det var TYVÄRR ingen som fotade idag även ifall jag hade velat det men nästa gång, imon kanske ?
Blir en överraskning ifall bilder kommer då!


//Disa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0