ridlektionen igår:))))

Hejhej ridlektionen gick bra igår Disa har ju berättat allt men jag ska ju berätta lite hur det gick för mig:)
Vi började skritta fram sen så skrittade vi l över bommarna det var snäva svängningar man skulle göra så man fick ju lägga över tyngden i ena tyglen och ta ut ena tyglen. Sen gjorde vi det i trav några gånger gick bra kände att jag kunde öka och minska traven. En liten bit efter sista bommarna så skulle vi vända upp till spåret så att det typ blev en  krok som Janette sa xD När vi hade gjort det några gånger i trav så la vi in en annan sak också när vi hade kommit över bommarna gjort den där lilla kroken så skulle vi förbereda oss för galopp och fatta glopp vid  A och galoppera till B  Abby var pigg i galoppen och ville inte riktigt stanna vid B men sen så gick det mkt bättre!:D sen gjorde vi samma sak i andra varvet över bommarna fatta galopp vid C och galoppera till B det gick bättre i galoppen i det andra varvet kunde stanna henne bättre då. sen galopperade vi  i båda varven det gick bra kanske gick lite fort men kul var det! xD det där med framdelsvändningen gick väl sådär men vi skulle träna mer på det nästa vecka:)
Målade en bild med bommarna blev inte världens bästa.   Det var ju snävare svängar i ridhuset än vad jag gjorde här på bilden men ni ser ungefär hur det såg ut:)
Har ju inte bloggat så mkt nu i veckan har inte haft så mkt tid men vi har fått lite frågor på frågestunden som jag och Disa svara på nån dag!
Men nu berättar jag om ridningen i Tisadas det är igentligen Abbys vilodag men red iallafall:) red ut med Anneli och Moa det var kul! Sen så gick vi in på en åker där jag galopperade. och sen så red vi hem igen. då gav jag hästarna mat och släppte ut Abby i hagen osv. och i onsdas så fick Abby vila eftersom att hon inte fick det i tisdags då. Idag så ska jag vara med Emelie och Moa det ska bli kul får se lite vad vi gör. Och sen ska jag ju såklart rida!;D
Var på hööks i går köpte ett par ridskor och en t-shirt :)
crw t-shirten:)                                              Ridskorna!:)
Hejdå!
seeeesss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0