Ridlektionen

Gick rättså bra i alla fall ;D hon var extremt piiiiiiiigg! Hehe xd
Men annars gick det bra. Tränade bommar, omhoppningsväg till nästa bomserie, sen omhoppningsväng till nästa bomserie och så skulle man få dom raka mot bommarna, gick väldigt bra :) hon skötte sig och var lätt i munnen även ifall hon var pigg, lite stark blev hon men man kände kontakten med henne och sådär ^^
Sen galopperade vi lite, sen var vi inne på A-volten. Gjorde ett fyrkantspår och så skulle man göra framdelsvändningar i varje hörn, hon ville inte riktigt från början, ville bara springa efter den andra hästen, så lite kämpigt var det. Men eftersom Emps är en häst att jobba med så fick man stå ut, men jag gav mig inte, tillslut så gick det bra, men inte helt perfekt! :D När lektionen var slut så var hon inte ens varm, inte svettig eller flåsade speciellt mkt, så jag började jobba ner henne lite på volten. Sen gjorde jag om dom där framdelsvändningarna i båda varven, vänster varv gick mkt bättre än höger, men vänster varv är hennes bästa sida så jao :)
Sen tog jag galoppen från skritt och lite. Sen skrittade jag av henne ;D

Imon så ska jag till stan. Hoppas jag kan till hööks, hihi :P Sen ska jag rida fina Empan! <'3
Sen på lördag så ska hon få vila för då är det tävlingar! Synd att jag inte kunde vara med :( menmen, blir nog andra tävlingar snart :D
puss hej


//Disa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0