Rubrik...

Hejjj! :)
Jag har nyss kommit hem från stallet ;) Först så gjorde jag iordning i stallet, mockade och fyllde påsar med hö och lite :)
Sen tog jag och mamma in hästarna och gjorde de iordning, sen red vi :D Vi red inte i paddocken, det var så himla blaskigt så vi red ut :D Vi red en ganska lång bit på vägen :) sen svängde vi in på en lite grusväg så vi kunde trava lite :) Och sen efter det så red vi tillbaka hem till stallet ;) Så det gick jättebra idag :))) Ikväll så ska jag titta på ponnyakuten också ;) Men nu tänker jag berätta lite hur det var när jag hittade Abby och det :D
Först så var ju Brandy min häst :)<3 Men vi fick avliva honom till slut för han hade något i benet eller nått och det gick inte att göra något åt :'(<3 Han skulle bara få lida om vi hade haft kvar honom och man vill ju inte att hästen ska lida "// Men nån månad efter så bestämde jag och mamma att jag skulle ha en häst på foder men vi hittade ingen bra och vissa som var bra var jättelångt bort och vissa ville ha kvar hästarna i deras stall "/ Men sen så tittade mamma och jag lite på hästar som var till salu :) Och då hittade vi Abby :D<3 Vi mejlade till hennes ägare och fick fler bilder ;D och sen några dagar efter så bestämde vi oss för att vi skulle åka och titta på henne så vi ringde till hennes ägare och dagen efter åkte jag, mamma och pappa och tittade på henne, det var massa med snö då så jag kunde inte galoppera eller så men vi red ut en liten runda och hon var verkligen jättesnäll :D Sen när vi åkte hem så skulle jag och mamma tänka lite :) Men jag sa direkt att jag ville ha henne! ;) Och då bestämde vi att vi skulle köpa henne så en vecka senare så åkte vi och hämtade henne :D Och dagen efter när vi hade hämtat henne så var hon jättesnäll när jag red henne men hon försökte testa mig! :p Men hon var verkligen jättejobbig i början och sen kunde hon inte hoppa så super men nu så har vi hoppat 80 cm :D Nu är hon verkligen superduktig :D Hon är bäst! ;) Fast ibland är hon jättepigg ;) Som i torsdags när hon bockade, då var hon jättepigg xD
Och sen så kan jag berätta lite om hur det var när vi köpte Mynta ;D
Vi skulle köpa en häst som jag och mamma kunde dela på ;) Men först hittade vi en häst som vi hade på prov men han hade exem och han mådde inte bra hos oss för det var kanske mycket mygg och så där så han fick vi lämna tillbaka "/ Sen så letade vi efter nån annan häst i 1 månad, vi var och provred massa med hästar men det var inte riktigt som vi ville men sen en dag så hittade mamma en häst i skåne :D och det var Mynta, vi åkte och provred, det var ganska långt dit så vi tog med transporten och om hon var bra så skulle vi ta med henne hem och ha henne på prov:D Men vi tyckte såklart att hon var super så vi köpte henne :D<3 Sen så hade jag en liten shettis på foder så jag och mamma kunde rida ut tillsammans och så :D Hon hette Tingeling, hon bodde i stallet där vi skulle hyra box då och hon bara gick där och lite men sen så frågade vi hennes ägare och vi fick ha henne på foder :D Jag lärde mig jättemycket på henne, verkligen! Men vi tänkte att köpa henne men sen blev jag lite stor :'/ och då såldes hon, gud vad ledsen jag var då asså! JAG SAKNAR DIG TINGELING <333333
Men sen så kunde mamma och jag inte dela på Mynta så vi bestämde oss för att köpa en till häst :) Och då så åkte vi och tittade på Brandy och sen köpte vi han! Han var bäst, man kunde lita på han till 110% Han skulle aldrig göra något dumt!
Och sen blev han sjuk då :'( och sen hittade vi Abby :D<333
Ahh det var lite om dom, här kommer lite bilder på Abby, Brandy, Mynta och Tingeling :)

Brandy, Saknar dig!! :'(<3
Mynta :D Fast hon är tjockare nu eftersom att hon har ett litet föl i magen :D
Har haft henne i 3 år :)<3
Tingeling, vet inte varför bilden blev så liten:)<3
Abby :D
Lägger nog som sagt in Hiss och diss sen tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Amanda (Piicadiillyy)

Supersöta och fina bilderr :D <33

2011-02-06 @ 17:11:07
Postat av: AliceSigge

Brandy var verkligen supersöt alltså! Hon såg ut som en pegasus utan vingar och horn..

R.I.P

2011-02-06 @ 18:38:08
URL: http://alices.se
Postat av: AliceSigge

*Han

2011-02-06 @ 18:46:55
URL: http://alices.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0