Tänkte berätta lite om tävlingar jag vart på :)

Fick ju ett önskemål från Josephine om att jag & kanske Hanna skulle skriva om våra tävlingar vi vart på :) så här kommer det..




Jag börjar med min första tävling & uppåt. Det var en stor blåbärshoppning på 40 cm :) Jag hade min favorit Pussel (dåtiden). Jag var verkligen SUPERNÄRVÖS eftersom det var min första tävling, hade aldrig vart med på nån tävling innan! ;)) Jag hade hoppat banan innan på lektionen så behövde inte lära mig den. Sara & Nicole skulle ha samma häst som jag, alltså Pussel! & jag var den andra som skulle tävla i 40-klassen :) och det var ju alltid extra närvöst (tyckte jag då). Men jag klarade hela banan utan konstigheter! & då blev jag så glad så jag vet inte vad! Jag berättade för alla hur duktig Pussel var osv :) Sara klarade också hela banan utan några fel & efter det blev Pussel vår favorit på ridskolan. Nicole klarade INTE banan på Pussel för han vägrade (för lite fart).




Min andra tävling var en klubbhoppning. Jag tvekade inte ens på att vara med på en klubbhoppning efter min första tävling :) Sara kom med idén att vi skulle hoppa Pussel på 50 cm, fast Sara valde istället 60 cm. Mamma var tveksam till det men jag lyckades övertala henne!
Sara & jag skulle tävla klubbhoppning på en lördag. Vi steg upp jättetidigt (vi bodde jättenära varann på den tiden) och så cyklade vi tillsammans ner till ridskolan där tävling uppstod :) vi var nästan först dit förutom dom som hade transporter för en del av dom hade redan kommit. Precis när vi kom dit kollade vi startlistan och checkade in hos Pussel. Vi började rykta honom. Men vi väntade med att sadla honom tills vi hade byggt banan klart & lärt oss den :) vi skulle tävla i paddocken. & när jag såg dessa titthinder blev jag ju förstås glad över att få hoppa våg & plank för första gången! :D
Efter att vi byggt & lärt oss banan sadlade vi & tränsade Pussel. Som sagt så var jag före Sara med att starta med Pussel så jag började värma upp honom. Han var snäll på framhoppningen medans jag statt uppe på hans rygg och var SUPERDUPERNÄRVÖS! Jag tyckte att det kändes jättebra på framhoppningen och hoppades på att få en rosett. Men så blev det inte när vi kom in på banan. Han började hetsa upp sig & ville inte gå in i paddocken. Sen började han skygga för publiken! & då blev jag ännu närvösare. & när jag kom mot våghindret som var det första hindret började han vägra & hålla på. & efter första försöket gick det, han vägrade inte på andra men då hände samma sak igen fast på ett helt normalt hinder! Vet inte riktigt vad han var rädd för där, men jag manade på honom men det gick inte. Blev därför utesluten "/ Blev så ledsen att jag nästan började gråta, hade ju aldrig någonsin vart med om att en häst stannat på tävling förut. Menmen!
& han vägrade med Sara också.. Men jag slutade inte älska honom ändå! :) hade i alla fall bestämt mig för att jag inte skulle tävla klubbhoppning mer med honom sen :) men man måste ändå alltid vara med om förluster ibland! Men jag ville ändå inte då :p

Fick då ingen rosett.


Min tredje tävling hade jag bestämt mig för att inte tävla Pussel! Men det var en klubbhoppning det också :) med Snake på 50 cm!
Emma skulle tävla honom också. På en lördag!
Jag åkte dit ganska tidigt, denna gång hann jag inte med att bygga banan! Men jag satte igång med ryktningen, Emma var lite sen, hon kom precis när jag skulle hämta sadlen & tränset :) jag började sadla honom. Sen när jag sadlat honom gick jag & Emma för att lära oss banan :D jag hoppades ju självklart på att Snake var lite bättre, jag hade bara ridit honom typ 1 gång tidigare!
Men efter att vi lärt oss banan gick vi för att tränsa Snake ;) detta var inte en så stor klubbhoppning, & det tyckte jag då var mycket skönare!
Men jag började rida fram honom eftersom att jag var före Emma på startlistan vilkte vi kollat upp tidigare.
Jag tyckte att han var väldigt seg på framhoppningen & han hoppade väldigt slött :) Men det gick!
Efter en stunds uppvärmning och några skutt hoppade Emma upp på honom. & han var fortfarande slö.

Jag gick mot ridhuset, han var verkligen jättesnäll! Han gick snällt in i ridhuset! Där var han allt mycket piggare :D Fast mot första hindret fick man sitta och trycka och kämpa med honom hela tiden! Men när det var avklarat satte han fart :) Han var allt mycket piggare & hoppade super! :D
när jag klarat av hela banan var jag JÄTTEGLAD! :) Emma såg hur bra det gick och hoppades då på att det skulle gå lika bra för henne! & det gjorde det.
 



Min färjde tävling var en minitävling! Jag har inte så mycket att berätta om den men det var en blåbärshoppning på bara 20 cm med Snake! Var inte alls högt men han tog i alla fall skutt över dom :D
Det gick jättebra & jag fick en rosett :) tävlingen var efter att jag ridit på en ridlektion! ;)




Min femte tävling var en klubbhoppning på 60 cm med Snake :) jag skulle ha honom med en annan tjej som jag inte vet vem det är men hon hette i alla fall Wilma. ;) så vi började rykta Snake inom tystnad & hon sadlade o tränsade honom. Och medans hon red fram honom lärde jag mig banan :)
och jag fick tydligen inte rida fram honom o jag vågade inte fråga, hahah :p
Men för henne gick det bra & då ville jag verkligen satsa allt för att få bra ridvägar och en rosett! :) jag var ganska närvös men Snake brydde sig inte om det :D jag bara skrittade utanför ridhuset tills det var min tur. & han bara skrittade lugnt in i ridhuset och brydde sig inte om det var skrikande & stampande barn på läktare just då. Denna klubbhoppning var lite större :D
och som vanligt så var han seg mot första hindret men sen satte han fart som vanligt! :) han var jätteduktig och klarade sig hela banan även ifall det var nått titthinder!
Sen när jag kom ut så var jag ju förstås jätteglad! <3 och sen efter det travade jag av honom & skrittade rätt länge :)




Efter det var det min sjätte (stav) tävling & min sista än så länge! Det var en blåbärshoppning på 60 cm på Snaken :D
och det var inte efter min ridlektion eftersom att jag bytt dag nu! Men vi samlades och gick igenom banan & alla skulle vara med och bygga upp den. Jessica o Nicole skulle ha samma häst som mig. Det gick bra för dom och dom hade ganska bra fart xd Efter att dom hoppat bara 40 cm så hoppade jag upp på Snake :) så fick sitta där & vänta på honom igenom hela klass 50 cm, sen skulle jag starta som 2a på 60 cm :) Jag började med att hoppa fram några språng! Det var bara oxrar, det kändes som maxade allihop! & sen fanns det två kryss också! ;)) Jag tyckte att det kändes jättebra på framhoppningen. så skrittade lite på lång tygel medans de andra hoppade fram. Sedan fick jag ju ställa mig i ett hörn :p men det tog inte så lång stund innan det var min tur. Jag började med att trava runt på en volt tills hon sa "varse god & rid" jag travade ett varv till på volten och fattade sedan galopp. Han var SUPERPIGG! Verkligen ovanligt pigg den gången! :) men det var bara bäst! Jag var typ dubbelt så mycket snabbare än Nicole & Jessica som hade honom också. & allt gick super för mig :D och fick en rosett!
Jag var inte alls så närvös i början som jag brukar vara! Men det var ändå en lättnad att få en rosett! :D




Det var det! Hoppas att ni orkade läsa, kanske typ 2 st som gjorde det ? :o
Aja..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tävling går inte i 40cm!

Då måste det vart CLEAROUND. Och de är INTE tävling.

2011-02-06 @ 19:39:59
Postat av: moa

har du lust att hjälpa mig med en sak ?

kolla mitt första inlägg. tack i för hand skulle verkligen behöva din hjälp !

2011-02-06 @ 19:52:19
URL: http://woonies.blogg.se/
Postat av: lovisa

Kul att vinna!:)

2011-02-06 @ 19:57:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vad duktiga! :D



Kika gärna in i min musikblogg med den allra nyaste låtarna och fetaste remixerna, och såklart massa massa annat! :)

2011-02-06 @ 20:08:09
URL: http://nattstad.se/cecilies
Postat av: Sara ;D<3

Jaha :P

Vi hade det bäst med honom ;)

Men är lite stor nu :'(

Aja Jag har casper :D

Min lillaa sötnows<33

Men vi hade det bäst på den tiden :D<3

2011-02-07 @ 21:31:10
URL: http://flippson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0