Vill nu göra ett minne till de hästar jag ridit :)

Ja. Som i rubriken ska jag nu berätta om de hästar jag ridit. Fick idén utav http://hoppknorrarna.blogg.se   , besök gärna deras blogg också! :D


Bostorp Brandy:

Jag har ridit Brandy 1-2 ggr. Jag red honom lite i paddocken i skritt & trav. Han inte hoppa honom innan han avleds "/ Men Hanna älskade honom! Han var 16 år :) Han har väldigt stora och luftiga steg. Blev inriden när han var 10 men en riktig läromästare. Var lite närvös i skogen ibland dock. Kunde spansk skritt :) Hoppade rätt bra, men man skulle nog inte kunna kalla honom hoppponny. Utan mer än dressyr-skogponny. Hade gärna ridit honom fler gånger innan avleds.







Abigail:

Har ridit Abby ganska många gånger, har både galopperat, hoppat, travat & skrittat med henne :) Hon är verkligen jättehärlig att rida!
Hon älskar att hoppa, kan nog komma ganska så långt inom hoppning framöver. Hanna o Abby har startat några klubbhoppning på 50 cm då det inte gick så himla bra, men det var massa titthinder där och så :p Men nu har Hanna hunnit träna Abby lite mer. Dom har max hoppat 80 cm fast med god teknik.
& när jag hoppade henne krökte hon lite på ryggen men är inte tittig och är schysst :) Har väldigt mycket bus i benen.







Viola Mynta:

Åh.. Lilla Mynta! Hon är så underbar! dock lite lat på ridbanan, menmen :) hon är verkligen jättesnäll! Har aldrig sparkat eller bockat med ryttare på. Älskar hennes trav, såå luftig! ♥ Är lite svårt att fatta galopp med på ridbanan så man måste vara bestämd. I hoppningen så är hon väldigt het! Men det är bara kul att hänga med (tycker jag). Jag har hoppat 95 cm med henne :) hahah, hon kan hoppa katthopp ibland och det gjorde hon med mig också, sen har jag hoppat ca 50 cm barbacka med henne. Usch.. hatar att rida barbacka med henne, hon har såå äcklig rygg :p hahah! Men hon är en riktig läromästare. & just nu har hon föl i magen :)


 lite liten bild, menmen.



Cnut:

Cnut ägs av Sara, min kompis. Jag kanske har ridit honom 4 eller 3 ggr. I både skritt, trav & galopp :) Han galopp är såhääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääär mäktig! man bara känner att man dundrar fram som luft :p sen vill han gärna takta osv, men han är ju 3 år bara så inte undra på. Men han är riktigt snäll för att vara så ung! Bockar oftast aldrig. Men nu har Sara och dom fått lämna tillbaks honom eftersom hon vill satsa.
Cnut kommer säkert bli en riktig hopp/fälttävlansponny någon gång i framtiden. Första gången han hoppade hemma hos Sara var med mig och han var så underbar! kommer sakna honom.







Habib:

Som också ägs av Sara. Han är jättesnäll förutom att han kan bocka när hans sadel sitter fel ;)) men nu kan han inte ha sin sadel längre och dom vill inte köpa en ny till honom för att han är jättegammal! Första hingsten jag ridit faktiskt. Men hans galopp var också jättemäktig! :D Nu måste man rida honom barbacka och då kan han bocka i början, och han är verkligen jättelätt att få ner att jobba osv! jätteduktig ponny :)






Celena:

Ägs av min kompis Emma. Hon är verkligen jättesnäll! hoppar jättebra :) dock är hon triangelmärkt så man får inte hoppa henne så mycket "/ Men hon verkligen älskar att hoppa. Fast hon är jättegammal. En riktig läromästare!










Det finns säkert många, många fler jag ridit :p men kommer inte på några fler! pusshej!






Kommentarer
Postat av: Emmas Pussel<3

Och Empan och ridskolehästarna om du menar så:) <33333

2011-02-06 @ 14:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0