Empan den 3 mars.

Ja :) Nu har Empan kommit då. Hon var jättesnäll att lasta av och leda till stallet (jag ledde och lastade ur). Sen ställde vi in henne i boxen och fixade grejerna och massa, massa grejer hon skulle ha! :p det var vääldigt många grejer.

Sen tog jag av henne o ryktade henne och hon var snäll ofc! :) för snäll!



Idag red jag henne för att testa henne innan ridlektionen ikväll. Hon skötte sig super :D fast hon var rätt pigg. Men hon var jättelätt att stanna o så. Tog väldigt lungt. Men så var jag ju tvungen att ta ett skutt över ett minihinder som stod framme o då jag gjorde jag det :) Hon var lugn och snäll och hoppade bäst som vanligt :''D
Så har precis kommit hem. Skriver kanske imorn om hur det gick idag på ridlektionen ikväll. Fanny kommer ikväll så då ska vi nog prova en martingal till henne ;****


Tänkte skriva ett litet schema om hur jag ska rida henne denna veckan :'p


Fredag (imorn): Dressyr, lydnad och lite övningar. Ska bli väldigt lite galopp också.
Lördag: Dressyr/markarbete. Ska försöka få henne mjukställd och inte så pigg.
Söndag: Tror det bli hoppa, måste hoppa innan helgen är slut för tänkte vara med på en miniblåbärshoppning nästa fredag.
Måndag: Vila.
Tisdag: Kanske ta det lite lugnt. kanske barbacka, får se. Men annars blir det rätt hård dressyrträning.
Onsdag: Konditionsträning/joggning.
Torsdag: Blir nog bara skritta barbacka lite ute, eller med sadel.
Fredag: Då är det ju blåbärshoppning. Annars lite på dagen så kommer jag köra lite lugn dressyr.


jaaoo, det var det :)



Kommentarer
Postat av: Wendy♥

haha, vi ska väl va i helgen?...<3

2011-03-03 @ 17:32:28
URL: http://ponnybrudenwendy.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv Wendy: kunde inte :/

2011-03-06 @ 09:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0