Ridningen idag

Red i ridhuset idag, fast först var det tänkt att jag skulle rida ut för att det var jättemånga i ridhuset men efter en stund gick dom ut. O när jag kom in i ridhuset var hinder uppsatta ;D men det gjorde ju inget. För det var en annan tjej som hoppade dom hindrena när jag red, hahah :p Blev asavundsjuk, så jag tog några språng över hindrena också. Hoppade bara ett av hindrerna och det låg på 95 cm fast vi sänkte till en början. Hoppade slutsatsen 80 cm. Hoppade ca 5 språng sammanlagt så det blev inte så mkt. Blev mest dressyr :)) Hon var lite seg, fast när jag hoppade så tände hon till och blev pigg som vanligt. Vet inte varför hon börjar bli så seg. Menmen ;) fast hon är ju aboslut inte lika seg som ridskolehästarna, hahah! ;D


Men imon blir det vila för henne! Hinner som sagt inte att rida på måndagar.

Ska berätta för er vad det blir för schema över denna veckan och lite inpå nästa vecka:
Måndag (imorn): Vila
Tisdag: Jogga utomhus om det inte blir fult väder. Annars blir det jogga i ridhuset. Mycket trav, knappt någon galopp och lite skritt (förutom fram- och avskrittningen).
Onsdag: Vet inte om jag hinner rida i ridhuset, blir lite tajt (stav) men annars så blir det bara skritta en skogsrunda.
Torsdag: Då är det ju ridlektion, vet inte om det är dressyr eller hoppning, men tror det är hoppning.
Fredag: Dressyr, ett helt vanligt dressyrpass, ska försöka få henne mjuk i munnen och så.
Lördag: Dressyr, lydighet, svängar/böjningar och sådana saker.
Söndag: Blir dressyr med bomövningar.
Måndag (nästa vecka): Vila.
Tisdag: Ett dressyrpass men lite olika övningar.
Onsdag: Skogen.




Kommentarer
Postat av: Fanny

Vad kul att det går så bra! =) Om hon känns seg så kan du ju öka krafft fodret lite så att hon får lika mycket på alla tre målen och så kan du låta henne vila flera dar i streck. För ibland behöver hon det när hon har gått mycket. Så att hon kanske får stå i tre dar eller nåt. Eller att hon vilar helt en dag, du kan ju borsta o pyssla lite extra med henne så. Dagen efter kan du skritta kanske barbacka i ca 20 min gärna ute. Och så kan hon vila helt dagen efter det o pyssla om henne extra. Så att hon verkligen får vila upp sig lite. Men börja med vilan och om du fortfarande tycker att hon är seg sen när du börjar rida mer kan du öka på salsan lite. =D

2011-03-13 @ 16:07:19
URL: http://sperlinge.blogspot.com
Postat av: Anonym

sv Fanny: Okej! Tack :) Japp det ska jag göra! :D

2011-03-13 @ 16:16:29
Postat av: Emelie<3

låter kul :D<3

2011-03-14 @ 17:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0